Naci Özgüç, genç kuşak orkestra şeflerimizin en yetenekli ve üretken sanatçılarından biri olarak Ankara Devlet Opera ve Balesi Orkestrası'nın şefliğini ve genel müzik direktörlüğünü yapmaktadır.

Müzisyen bir ailenin çocuğu olan sanatçı, dört yaşındayken annesi soprano Müfide Özgüç'le müziğe başlamış, H.Ü. Ankara Devlet Konservatuarı'nda piyano ve orkestra şefliği eğitimi görmüştür.

Konservatuarda Gürer Aykal ve Rengim Gökmen'le şeflik çalışan Naci Özgüç, öğrencilik yıllarında piyanist Fazıl Say'la ortak çalışmalar gerçekleştirmiş, bu kapsamda Mithat Fermen'in Konçertina başlığını taşıyan piyano ve orkestra için eserini Say'ın solistliğinde Ankara Devlet Konservatuarı Büyük Orkestrası'yla yorumlamıştır.

1988'de konservatuarı bitiren Özgüç, aynı yıl Amerika'ya giderek, Indiana Üniversitesi Müzik Fakültesi'nde Lorin Maazel, J. Belohlavek ve B. Balkwill ile sürdürdüğü yüksek lisans öğrenimini 1991'de tamamlamıştır.

Türkiye'deki Devlet Senfoni Orkestralarını ve Bilkent Senfoni Orkestrası'nı yönetmiş olan genç orkestra şefimiz, Ankara Devlet Operasında Kurt Weill'in "Mahagony", Mozart'ın "Zaide" başlıklı eserlerin ilk temsillerinde orkestrayı yönetmiş, Turgay Erdener'in "İstanbulname" adlı komik operasının dünyada ilk sahnelenilişini gerçekleştirmiştir. Senfonik müzikte başarılara imza atan Özgüç'ün "dünya prömiyeri" özelliğiyle yorumladığı orkestra yaratısı ise Turgay Erdener'in "Mi'den Dört Bölüm" başlıklı eseridir. Naci Özgüç, Fazıl Say'ın "Nazım" adlı "solocular, piyano, karma koro ve orkestra için" kompozisyonun da dünya prömiyerine şef olarak imza atmaktadır.